tisdag

Eki från förr

Såhär i resfebertider så tänker jag en del på tidigare resor och på gamla kamrater som jag rest runt med. En riktig hjälte är legenden som på Albin-bloggen går under namnet Eki Jarola. Det finns fler historier att berätta om den mannen än det finns ord att sätta ihop med bokstäver, en av mina favoriter har ingenting med resor att göra med jag tar den ändå.
Eki har i stort sett alltid haft långt hår, förutom
på den här bilden, så jag hjälpte till lite. 

På 90-talet blev Eki uppkallad till Arbetsförmedlingen för en av alla deras luftinsatser som mests går ut på att förnedra medborgare utan jobb. I ett stort rum skulle var och en ställa sig upp och berätta om deras intressen, folk sa mest det som förväntades, som till exempel att dom gillade utmaning och sånt skit. När det blev Ekis tur ställde han sig upp och sa.
- Jag gillar att stå på utsidan av en bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar