torsdag

Resfebertopp

Bangkelikock

Jag är fortfarande så oball att jag är karl nog att våga erkänna att jag har hög resfeber och längtar sjukt mycket efter att återigen få landa i Bangkok. Räknade ut att jag sammanlagt har snubblat runt i den där galna staden i sisådär tre månader av mitt liv.
Som vanligt kommer vi att bo på Soi 8 nedanför Nana skytrainstationen, vilket ni antagligen skiter i, men det här är mitt sätt att meddela detta till morsan för att lugna henne. Morsor är nervösa när deras törstiga söner ska ut i världen förstår ni.

Sukhumvit Soi 8

Det finns såklart tiotusentals andra ställen att bo på, men eftersom vi bara ska stanna i Bangkok i två nätter så kör vi ett säkert kort i kända kvarter. Att det dessutom är kvarter där allt man kan tänkas behöva finns -  från Svenska Ambassaden till fessliga transvestitbarer - gör att jag helt enkelt inte orkar väcka äventyraren i mig och snoka upp något annat ställe. En öl är en öl vart man än är.

Nana Skytrainstationen
En bit bakom den där halvfärdiga kåken ligger Soi 8 (tvärgata 8) där vi brukar bo. Det där bygget eller vad man ska kalla det har sett ut sådär i ungefär 20 år, pengarna tog väl slut eller nått. När jag tittar på bilden så är det lite svårt att fatta att min sandaler kommer att flippa och floppa runt där om bara 2 dagar. 

Om någon undrar hur det går med min vita batteriladdarvecka så kan jag säga att det går utmärkt, den har inte ens varit mörkvit. Bygg upp, riv ner och börja om från början är min devis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar