fredag

Khaaw hai deern thaang dooy sa wat di phaap Lennart

Ja ja, jag vet att det här visades på Aktuellt igår och att filmen är delad över 2 miljoner gånger och att jag egentligen inte gillar att följa strömmen - åtminstone tror jag det - men jag kan inte låta bli att gilla det jag ser. Framför allt så kan jag inte låta bli att längta "hem" till Thailand. 


Ler igenkännande för mig själv när han ska lära sig att duscha (abnam) och när dom inte vill ha något tack och säger att det är okej (mai pen rai). 
Idag åker Lelle till sin bar i Phuket och kommer inte hem förrän slutet av april...ja, om han inte får för sig att stanna för alltid såklart. 

Rubriken betyder ungefär "Säker resa", men ingen säger ju så, "Trevlig resa" passar väl bättre. Hursomhelst så är det jävligt många ord för en så pass kort fras. Tvärtomspråket från tvärtomlandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar