onsdag

Publikfiasko

Nu börjar det snart bli dags för en gammal fin BKB-ramsa. "Det var femte rauka segurn, feeeemte raaauka seeegurn, ja det var femte rauka seeegurn."
Hipp så blev det ett hopp från nionde plats i tabellen till fjärde.



Den stora besvikelsen var dock den pinsamma publiksiffran på endast 1255 tappra besökare. Vi hade ju lockat med fri entré för medlemmar i Bajen Fans mellan klockan fem och sex, endast ett tiotal hade nappat på det. Värdelöst. Jag fattar att tre matcher på en vecka innebär inflation i matcher, men vi är för fan Hammarby och fler än 1255 personer i huvudstaden borde orka leta sig till Zinken. Det räcker liksom inte med att gå runt och säga att man håller på Bajen, men måste visa det ibland också och det är i såna här oglamorösa matcher som det uppdagas vilka det är som förtjänar att få kalla sig äkta. Plocka russin ur kakorna kan östermalmarna ägna sig åt.


Är du en av de få som var på matchen igår och dessutom köpte ett matchprogram och i programmet hittade en autograf från Carl-Johan Rutqvist så kan du visa upp signaturen på restaurang Rosen på Rosenlundsgatan så får du en matchtröja. På bilden ovan så firar Adam ett mål framför ett gäng som har varit på Rosen ett par gånger. Hittar du inte dit så fråga någon av dom - dom hittar. 
(Hade jag varit 14 år så hade jag skrivit "dem", men jag är vuxen och behöver inte lyda min skolfröken. Jag säger inte "dem" för det är bara idioter som talar så, jag säger "dom" och jag skriver "dom" som jag alltid gjort.)

Bilderna har jag som vanligt lånat/korpat från Bertolotti. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar