tisdag

55 tum och smart




Vid halvtio igår så kom äntligen vår nya feta TV. Det är verkligen fetfet, jag minns när jag köpte en bredbildstjockteve på 27 tum och tyckte den var stor. Den var förvisso stor, men inte på rätt sätt, den här jäveln är platt och stoooor. Nu väntar jag bara på teveprogram som är gjorda i upplösningen 4K så att vi får användning av tekniken som vi betalade för. 



Man fick 2 stycken fjärrkontroller och en är magisk och går att peka på teven med (se film) och sen bestämma vad man vill få gjort på skärmen. Men det här med smart-TV vet jag inte om det är så lyckat, om jag vill använda en datamaskin så föredrar jag fortfarande just en datamaskin. Fast med ett trådlöst tangentbord och en mus så kanske. 
Det ska tydligen gå att styra den med rösten också, alltså säga åt fanskapet vad den ska göra, men det har jag inte vågat mig på än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar