lördag

Fuckkunskap

Inte helt oväntat - fast astråkigt - så förlorade damerna finalen och det sägs och skrivs tillräckligt om det idag, så jag låter det bero.

Istället väljer jag att fundera lite på det här med att fråga mannen på gatan. Jag blev ju själv intervjuad av Aftonbladet nyligen om huruvida jag är rädd för åskan eller inte och jag kan inte begripa vad resten av Sverige skulle ha för nytta av att veta vad jag anser om blixtar och dunder. Om jag hade jobbat på SMHI så hade det funnits en smula logik i det hela, men jag vet väl för fan ingenting om åskväder.



Inget ont om Zara Larsson, hon är säkert jätteduktig och det finns uppenbarligen massvis med folk som gillar musik som är tillverkad i en fabrik ungefär som smågodis eller pingpongbollar, men jag fattar inte varför just hon nu tydligen anses vara så pass bevandrad i damfotboll så att hon nu dyker upp lite överallt i mediabevakningen runt gårdagens final.
Först var det en videohyllning på TV innan matchen och idag skriver blaskorna om vad hon har twittrat för hälsningar till laget efter matchen.
Behöver vi verkligen veta vad Zara Larsson tycker och tänker om OS-finalen, är det inte bättre att tänka själv.

- Hörru Björn Borg, vad anser du om klimatförändringarna.
- Jorå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar