onsdag

Lugn bara

Grafiken här nedanför är något som alla de självutnämnda experter som tjatar om att Bajen ska värva toppspelare bör ta sig en titt på. Vi är inne på vårt andra år i Allsvenskan efter fem års skuldsanering från tiden med Linderoth och det kommer säkert att ta några år till innan det nuvarande intresset betalar sig. Efter tio års jobb inom elitidrott så vet jag att om det är något som krävs för att nå varaktig framgång så är det tålamod.


Trots att vi slog alla tiders publikrekord förra säsongen så blev intäkterna från matcherna inte alls så höga som man skulle kunna tro och framför allt inte så höga som "experterna" verkar ha fått för sig. Men med tiden så kommer den posten att öka och stort intresse medför även att det är lättare att skaffa sponsorer så att även den blå stapeln för kommersiella intäkter kraftigt ökar.
Tålamod gott folk, tålamod.

~~~~~~

Märker att jag blir slarvigare och slarvigare när jag skriver här, det är tur att Pia hjälper mig att korrekturläsa så att jag kan rätta till - hon är min suddigumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar