torsdag

B-kassa

Det går bra nu.


Jag avslutade min halvtidsanställning hos Hammarby Bandy AB tisdag 7 mars och sen hoppade jag in och jobbade heldag förra fredagen. Idag räknade jag med att få A-kassa för dagarna som jag inte har haft jobb, men det eftersom mina deltidsdagar är slut - jag stämplade upp dom när jag var anställd 75% hos Hammarby Damfotboll - så får jag ingenting. När deltidsdagarna är slut så får man nämligen bara ersättning för veckor där man har varit helt arbetslös.

Hade jag avslutat anställningen två dagar tidigare och inte jobbat i fredags så hade jag idag fått in ungefär 5300 kr på kontot, nu får jag istället lön för 16 timmar vilket efter skatt blir sisådär 1900 kr. Jag gick alltså 3400 kr back på att jobba.
Jag får såklart skylla mig själv, det är min skyldighet att hålla koll på reglerna, men jag kunde inte föreställa mig att jag kunde förlora 2/3 av min inkomst på grund av att jag arbetade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar