lördag

Mellognäll

Ikväll är det som bekant dags för andra chansen i Melodifestivalen och bara det får mig att tänka på om det inte är så att den där obehagliga Björkman har fått tillräckligt med chanser att förstöra den där tävlingen och kanske borde lämna över till någon från nutiden.

Eftersom jag är en gnällig jävel och eftersom jag har en talang att få obetydliga bagateller att förstoras upp till skitjobbiga naglar i ögonen så ska jag klaga på en del av allt som stör mig med Melodifestivalen.


Alltså, jag gillar egentligen den där tävlingen - jag är ju trots allt en medelålders gubbe - men vart i hela helvete har dom hittat de där obeskrivligt urusla programledarna. Maken till bottennapp har man inte sett i rutan alltsedan Carl Bildt ledde det välförtjänt bortglömda programmet Middag med Bildt som avancerade självplågare kunde se för lite drygt tio år sedan.
Hur lyckades dom hitta en senil skåning, en tjej som tydligen har som merit att hon brukar publicera sig själv på internet - och då ni nu läser det här så bevisar det att det är något som vilken pajas som helst kan åstadkomma - och till sist en pojk som tydligen sjunger här och där då och då, vet inte vem det är för övrigt. Eftersom Björkman och hans redaktion tydligtvis inte tyckte att det var värdelöst nog så har man försett dom där plastkändisarna med världshistoriens överlägset sämsta manus som dom tafatt försöker läsa innantill ifrån.
Så frätande och plågsam kvalité att självmord känns som en vettig väg ut för att slippa se skiten. Funderar på att spela in programmet och bara se och lyssna på musiken i efterhand.

Till sist så undrar jag varför vissa deltagare valt att sjunga på svenska. Det är faktiskt en tävling och svenska är ett jättekonstigt språk och om du sjunger på ett jättekonstigt språk så kan du inte vinna den stora finalen. Varför ställa upp i en tävling och skaffa sig ett handikapp som omöjliggör chansen till vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar