torsdag

Lönsamt att välja lögner

Man får ha vilket politiskt synsätt man vill, antingen vill man försöka dela lika eller så tycker man att alla får sköta sig själva så gott det går. Svårare än så är det inte, sakfrågor kommer och går, men grunden är faktiskt sådär enkel.
Därför ser jag det inte som det minsta märkvärdigt när Moderaterna nu föreslår sänkt A-kassa eftersom det ingår i deras dna att göra det. Men sättet dom fiskar röster på äcklar mig, det äcklar mig att se Batra stå i TV och småle när hon mycket väl vet att det hon säger bara är taktiksnack för att lura till sig makten. Sanningen är inte så viktig då - det funkade ju för Trump.

Jag säger vad jag vill, nananananaanaa

Hon säger att dom vill sänka ersättningen i arbetslöshetsförsäkringen - märk väl, det är en försäkring som man måste betala avgift för att få ta del av - med motiveringen att det ska löna sig att välja att jobba.
Att kläcka ur sig att arbetslösa ska välja att knega istället för att gå utan jobb och känna sig värdelösa är så skamligt så det egentligen inte behöver kommenteras. Moderater verkar tro att arbetslöshet är något som folk utan jobb själva glatt har valt. En verklighetsfrånvaro som är förbluffande.
Att det ska löna sig att jobba är en självklarhet som är så självklar att det redan idag lönar sig rejält att "välja" att arbeta. Som arbetslös så får man som mest ut 5660 kr varannan vecka. Kortfattat kan jag meddela att jag i vintras arbetade deltid på 50% hos Bajen och fick då ut klart mer än så.

Som jag inledde med då är det fritt fram att tycka vad man vill när det gäller politik, men att ljuga till sig sympati från pappskallar som inte orkar tänka själva får mig att må illa. Men som sagt, det gick ju bra för Trump och Moderaterna vill ju att Sverige ska vara lilla USA. Sanning är inte så viktigt, bara man vinner.
Tur att utvandring fortfarande är tillåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar