lördag

Baklängesorganisation IF



Har lite problem med att komma på nått att blogga om idag eftersom mina tankar är upptagna med bandy och ni som brukar läsa här vet att jag försöker undvika att vädra det ämnet offentligt. Så utan att avslöja allt för mycket så kan jag väl skriva att det handlar om varför det är så vanligt att klubbar väljer att driva verksamheten på ett helt annat sätt än vad som är vanligt inom det övriga näringslivet. Ett idrottsföretag fungerar ekonomiskt på precis samma sätt som alla andra företag och borde alltså må bäst av att skötas likadant. När ett "vanligt" företag krisar så brukar man först och främst försöka effektivisera verksamheten på golvet, men inom idrotten så börjar man genast avskeda tjänstemän på kontoret och varför det skulle fungera inom idrotten när det inte gör det någon annanstans är den gåta jag funderar på.

Idag ska jag koka fläsklägg - fundera på det ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar