söndag

Hej Mannen

Av någon anledning så har några förståsigpåare kommit fram till att vi behöver en mansdag och den dagen är idag. Just därför ska jag ägna dagen åt något som i dagens läge kan te sig en smula opassande - jag ska vara man.



Alltmedan jag går runt och känner mig skönt manlig och nöjd över att vara mig själv så ska ni få några saker att fundera över.

En kvinna skojar om att dränka sin man = gulligt och jättekul.
En man skojar om att dränka sin fru = han är ett svin.

Tjejer går och ser på Chippendales = gulligt och jättekul.
Ett grabbgäng går på striptease = dom är svin.

Kikki säger i Så Mycket Bättre att Saade är sexig = gulligt.
Skulle Uno säga samma sak om Sabina = han är ett svin.

Ni förstår förhoppningsvis vart jag vill komma och gör ni inte det så måste ni lära er att en halvnaken kille är lika halvnaken som en halvnaken tjej. Allt behöver inte tas gravallvarligt, ibland måste man faktiskt förstå att ett skämt är ett skämt även om alla inte har samma humor. Ibland skämtar tjejer på samma sätt som killar utan att tänka på att skämtet kanske inte är helt rumsrent, alltså på exakt samma sätt som killar gör.
Jämlikhet är ett ord sammansatt av jämn och lika och om man inte är konsekvent så är man inte trovärdig. Att heja fram en regel för tjejer och en annan för för killar för jämlikhetskampen åt fel håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar