torsdag

Hothouse Albin


När jag vaknade idag så var det första morgonen på nästan en vecka som min kroppstemperatur låg under 37 grader och jag hostar inte längre upp äckliga slemgrejer. Egentligen så borde detta givetvis firas med en pigg och glad låt, men när jag letade så hittade jag den här fina gamla "göraslutlåten" med Hothouse Flowers - Sweet Marie och den får det bli. Den är ju allt annat än pigg och glad, men den är så jävla bra att jag blir glad av den ändå. Jag vet att vi lever i ett klick-klick-klick-samhälle där tålamod är lika omodernt och sällsynt som pastellfärgade collegetröjor, men ta er gärna tid för att i lugn och ro stilla lyssna igenom den här sången samtidigt som ni läser texten. Ni kommer att må bra av det.

Kan till och med andas genom näsan nu och inatt kanske jag inte behöver sitta i fåtöljen för att kunna sova utan att hosta upp lungorna. Om några dagar kan jag nog träna igen och mitt psyke behöver lite skivstång varje dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar