tisdag

Tack Linderoth!


Ikväll basar Anders Linderoth över sin sista match på Söderstadion och på söndag sin sista match överhuvudtaget för Bajen i Växjö.

Har tidigare hyllat Anders men måste upprepa dom hyllningarna. Anders har varit med och fört in Hammarby i en ny tid, en tid där föreningen numera är stabil och respekterad som en av dom ledande klubbarna i Sverige. Tidigare var det lite si och så med den saken.

En av dom förändringarna som imponerar mest på mig är att föreningen har genomfört denna förvandling och ändå lyckats hålla ”tillbakasträvarna” rätt nöjda. Dom här typerna som någon gång per säsong lämnar syltan i sin söderförort och gör ett besök på Söderstadion och där deklarerar för dom få som orkar lyssna att dom tycker att allt var bättre för och att om dom fick bestämma så skulle Bajen hellre spela i division 4 bara klubben behöll dom gamla idealen.
Jag är så sjukt trött på dessa värdelösa typer, det är 2006 nu och jag ser hellre att Bajen möter Barcelona än Segeltorp.

Alla har såklart rätt till sin tattaråsikt, fast om folk vill spela förståsigpåare när det gäller fotboll så får dom gärna göra det på pizzerian i Gubbängen för djupingarna som sitter där och halsar husets, bara jag slipper höra.

Min åsikt är hur som helst att Anders Linderoth är den tränare som har betytt mest för klubben under dom snart 40 år som jag följt Hammarby.
Dessutom är han liten och sur precis som jag. Det är mycket vackert.

Tack för dom här fem åren Anders och tack för den nya tiden.

6 kommentarer:

  1. Med Cratz vann ni guld men med den lilla mopsen Lindroth har ni vunnit nada. Är det bättre?

    Bajen mot Barcelona. Hallå! Låter helt surrealistiskt. På gränsen till sinnesjukt. Kan förstås aldrig hända.

    Tack ändå för att ni finns. Ibland sprattlar ni till och kan även besegra AIK men i det långa loppet är ni ändå en liten fågel i viken.

    By the way. Billy Ohlsson! Så osannolikt dålig han är som bisittare. Ful är han också. Apful.

    SvaraRadera
  2. Vi har mött Barcelona två gånger i handboll. AIK är ju bra på att köpa platser i höga serier så ett handbollslag går väl att köpa, DIF är ju på dekis.

    Billy vet i alla fall vilken match han tittar på, till skillnad mot din favortalkis på Viasat Sport och han är om någon ful.

    Fast Billys moral går jag helst inte in på...

    SvaraRadera
  3. Ja just det ja. Ni har ju mött Barcelona i handboll. Det kan faktiskt ingen ta ifrån er. Det var säkert magiskt.

    Om det är den gode herr Engstrand du syftar på så måste man ju dyrka karln. Att vid 67 års ålder sitta offtube och kommentera franska ligan i Visasat sport 2 varje lördag kväll med stor inlevelse är beundransvärt. Sen om han inte vet om det Auxerre - Troyes eller Sochaux - Lens som spelar får man ha överseende med.

    SvaraRadera
  4. "Offtube"? Snofsigt ord.
    Att det där fyllot är vaken en lördagkväll är bara det beundransvärt.
    Jag blir bara lite störd när han säger något som är totalt fel och sen när man får se reprisen i långsamt skeende och då tydligt får bekräftat att han är ute och cyklar så säger idioten t ex "där ser man tydligt att det skedde utanför straffområdet", när någon blir fälld på mållinjen.

    SvaraRadera
  5. Såja Albin, sitt i båten. Även i en full och gaggig Engstrand är ändå bättre än majoriteten av alla jävla rövhål som förpestar vissa matcher.

    Alla på TV 4 stinker inkl bisittarna.
    Sämst är den där satan Jonas Edlund och Daniel "vrålapan" Kristiansson eller vad fan han nu heter.

    Viasat har några riktiga grisar med Kinch och Unger i spetsen. Unger är nog det största skämtet av alla.

    Canal + har den Goa gubben Arne som aldrig varit bra.

    Kom tillbaka Fredrik Belfrage, allt är förlåtet.

    SvaraRadera
  6. På sätt och vis har du rätt för om matchen suger kan man alltid lita på att man kan reta upp sig på hans missar. Jag gillar alltid att reta upp mig.

    Sen håller jag med till 100% att Kinch och Unger är två dåliga skämt.
    Jag mådde dåligt bara av att skriva deras fula namn.

    SvaraRadera