tisdag

Passa er för påfågeln

Albin är tillbaka på kansliet efter en minisemester på 1 dag, så den här veckan blir det bara jobb i 5 dagar. På lördag kommer Vetlanda hit för att få stryk och matchen börjar 14:00.

----------

Funderar lite på det här med att unga förbrytare får kortare straff på grund av att dom är just unga. Borde inte unga människor kunna dömas till längre straff - dom har ju liksom mer tid att ta av. Om man till exempel skulle ta och döma Bob Dylan till ett straff på 5 år så skulle det ju vara lika med livstid.

-----------

Läser om konstnären som fick för sig att spreja ner folk på gatan med färg (där har vi en snubbe som borde få livstid) - vad är det för fel i roten på en del som kallar sig för konstnärer. Jag kan lova att om det kom fram en idiot och sprejade ner mig med färg så skulle det sluta med att jag själv dömdes till livstid.

-----------

På tal om konstnärlighet så funderar Bagdad och jag på att göra en så kallad installation på nästa säkerhetsmöte här på Zinken. Vi tänker kalla det hela för "påfågeln" och vad det går ut på och vad vi planerar att i så fall göra kan jag faktiskt inte ens skriva här på Albin-bloggen. En del saker är helt enkelt för vrickade för att publiceras.

3 kommentarer:

  1. "det skulle sluta med att jag själv dömdes till livstid"

    pajas

    SvaraRadera
  2. Fängelse är ju dessutom väldigt stigmatiserande och integritetskränkande för dessa utsatta stackars två ungdomar. Känns otidsenligt och inhumant på något sätt.

    De följde ju sitt hjärta - för passionen och kärleken!

    Jag tror det skulle fungera bättre med t.ex. äventyrskryssningar till Västindien.

    SvaraRadera