måndag

Ledig måndag


Eftersom vi jobbar över så mycket på kansliet så uppmanas vi att ta en dag ledigt då och då och det är precis vad jag har gjort idag. Det är verkligen störtskönt att vara ledig på måndagar enär man kan ta sig ett par öl på söndagen och man får en massa gjort som man har skjutit på framtiden.

Det är intressant att se vad som händer när man är ledig, Bagdad och jag jobbar i runda slängar 50-60 timmar i veckan och vi uppmanas som sagt av styrelsen att ta ut kompledighet, men när vi väl gör just det så knorras det lite här och lite där om varför vi inte är på plats. Att jobba med bandy är med andra ord precis som att knega på vilken arbetsplats som helst - det gäller att ha bollkontroll.

Nu ska jag klämma var ur en böld, raka pallet och sen ska jag lägga mig i ett varmt bad med en bok och njuta vidare av min ledighet.

~~~~~~

"Vad heter Finlands längsta man?"
"Enoch Nitti."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar