torsdag

Reseledare

Borjar dagens svammel med en halsning fran V till "10".
"Pleschka pleschka oma oma ej oma oma ej oma oma eeej, dadadado daoladadei dadada deeeej!!!"

Nu till nagot mer begripligt.
Igar sag jag min forsta reseledare nagonsin i Thailand! En brutta fran Apollo dok upp vid var strandrestaurang. Det tog 17 ar och sammanlagt nastan 2 ar i landet innan det skrammande hande.
Det vimlar av svenska chartertomtar har och det forklarar den brutala prisokningen. Maten ar fortfarande billigare an vanligt i Thailand men boendet ar sjukt dyrt. Sen har vi taxipuckona, Harifran till piren kostar det 50 bath, men ska man aka lika langt till sa vill dom ha 1500 bath!
For 80% av den summan kunde vi kopa 2 bussbiljetter fran Saigon till Hanoi med valfria stopp.
Idag hittade vi en som korde oss for ett vettigt pris till ett vattenfall, vackert sa. Men nar vi stovlade ivag mot fallet sa satt det en lirare i en liten bod med en skylt ovanfor roten som sade, "Thai - 20 bath. Foreigner - 200 bath.", helt sjukt. 200 bath ar nastan halften av vad intradet till Angkor Watt kostade! Dessutom sa ar det torrperiod nu och deras fall ar snarare en liten stril vatten som om jag stod och pissade pa berget.
V borjade grata av besvikelse (igen) och jag kopte en burk ol och spanade pa vattnet som flot vidare mot havet.
Sa nu har jag fatt nog, vill dom forstora den har on som dom har sabbat Phuket sa garna for mig. Men jag ater hellre min egen avforing an satter min fot har igen.

Imorgon gar farden vidare mot Old El Bankgkoko...

4 kommentarer:

  1. Vet hur ovan nämda känslor känns. I stort sätt alla, och det e inge' kul alls.

    SvaraRadera
  2. Trevlig fortsatt resa från en falang från kära Pattaya...hälsa din härliga hustru och Matte !!!

    //Magnus

    SvaraRadera
  3. Nu längtar vi efter er.
    Allt väl hemma.
    Bamsekramar.

    SvaraRadera
  4. Pleschka pleschka oma oma ej oma oma ej oma oma eeej!!!
    Hallå V! Kul som faan, smakar fortfarande Janne Långben i käften!!

    SvaraRadera