söndag

Tolle

Traffade Bajen-Tolle har pa gatan i Bangkok igar. Han hade rakat ut for bade det ena och det andra, men sag ut att vara i fin form. Fessli prick.V akte till helgmarknaden och jag gick och rakade roten, kopte rena byxor och tog nagra bayer. Sen pa vagen till hotellet stotte jag pa Tolle och det blev nagra pilsner till vilket resulterade i att jag var lite val berusad nar jag val kom till V pa hotellet. Men vafan, det var 3:e gangen jag var packad pa hela resan, sa det far hon kopa.
For att stilla hennes vrede sa foljde jag idag med till helgmarknaden. Ett stalle som jag lovat mig sjalv att aldrig mer besoka efter mitt och sopgubbens besok dar for nagra ar sen. Men vad gor man inte for grava ned stridsyxan sa djupt som mojligt?
Marknaden var som jag mindes den, sjukt stor, packad med folk, varmt som i helvetet. Jag svettades som pa berget i Laos. Trots detta lyckades jag kopa ett par Lewis 501 for 50 kr och ett par kortfjaxor till. Hittade en apotekare som salde blabar sa det var trots allt ratt lyckat. Gjorde en till sak som jag lovat mig sjalv att aldrig mer gora, namligen dricka en Singha, men det smakade fanimej fint. Vi akte skytrain dit och sen tog vi tunnelbanan tillbaka, det gillade V, sa nu har hon gjort det med.

Bade igar och idag har jag borjat dagen med att simma 10-12 langder i den enorma simpoolen pa taket for att sedan gotta mig i jacuzzin med en Breezer som beloning. Har nastan rakat bli lite brun, labbigt.

2 kommentarer:

  1. Matat fiskar,vattnat blommor så nu är mitt uppdrag slutfört.
    Alla fiskarna lever till i dag i alla fall.
    Niclas fick en son till i natt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. välkomna hem igen!

    SvaraRadera