lördag

Bilder


Ska i ett tamt försök testa att lägga in lite bilder från resan. Men det är inte helt lätt för det är en halvblind fyllpropp med på dom flesta korten. Men jag får försöka hitta bilder utan honom och t o m kanske plåga er med en och annan vy där han stör utsikten.

Först ut är ett kort på Bayone-templet i Angkor. Klicka på bilden om ni vill se den i större format.
Vi hade turen att ligga en timme före alla grupper av japaner och övriga turister på vår tur runt Angkor, så vi var nästan helt solo vid alla tempel på förmiddagen. Men vid 2 halv 3 så kom packet ikapp oss, fast då var vi ändå rätt mätta på gamla stenkåkar så det var ok.

På tal om pack och tattare, är det någon som kan förklara varför folk från länder där dom pratar engelska, nyrika rysstattare, äldre japaner och liknande underlägsna folkslag skriker när dom släpper ut något ur sina munnar?
Vi svenskar talar lågmält och för oss med stil, men om det kommer in en fetknopp från t ex Japan och sätter sig vid bordet bredvid på restaurangen så börjar genast idioten att yla för full hals. Mycket märkvärdigt.
Jag blev så trött på detta fenomen under resan så jag utvecklade ett sätt att kontra. Jag började helt enkelt när en sådan situation inträffade att PRATA ÄNNU HÖGRE än tattarpacket. I Hissar och på krogar och så. Jag lovar er att att dom högröstade nyrika svinen genast blev långa i nunorna och sänkte sin volym.
Ingen kan höja sin röst som en viking med 25 års körövning från norra läktaren på Söderstadion.
MO HA HA HAA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar