onsdag

Fotbollsväder

Skönt att det äntligen blev regn och ”sittainneåspanafotbollmedgottsamveteväder”. Inte för att jag bryr mig så mycket, men det är ändå rätt befriande.
Solen får gärna vänta bakom molnen tills det är dags för att besöka Söderstadion igen.

Det ska förövrigt bli skönt att beblanda sig med folk som vet hur fotboll funkar igen. Jag börjar bli rätt trött på alla medgångssupportrar som bara för att det är VM tror att dom kan och vet allt om detta fina spel.

Nu är det poppis att gnälla på Sverige efter 0-0 mot T&T. Men om en boll hade råkat slinka in efter ett av dom 26 avsluten så hade allt varit frid och fröjd och ingen hade fått för sig att ifrågasätta lagmoralen, klaga, gnälla och ha sig.
Jag vet extra lite om t ex balett och om det var balett-VM så skulle jag fördjävulen inte få för mig att jag ringa in till TV och ha en massa åsikter hit och dit!
Jag tycker att det är underbart att så många tittar på fotboll just nu, men det räcker med att dom som inte fattar något bara tittar och försöker lära sig något och inte håller på och förpestar tillvaron för oss som är insatta med sina befängda synpunkter.

Om man, för att ta ett exempel, inte fattar varför Salle inte fick en plats i truppen så bör man absolut inte ringa in till TV och tycka till om lagmoral.

4 kommentarer:

  1. oj, nu blev du "gnällig", fotboll förenar folk och det kan aldrig vara fel. Här i parken utaför jobbet har de fixat storbildstv med barer runtomkring så man kan få sig en öl på lunchen-).
    önskar dig en trevlig tvkväll i soffan.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte mycket om fotboll men jag tycker det är kul. Däremot slänger jag inte mig med fotbollstermer och låtsas kunna mycket! Hoppas du får en bra match i kväll.. :)

    SvaraRadera
  3. Jag måste ta min roll som gnällig gubbe på allvar ibland.

    SvaraRadera
  4. Helt ok!!
    Men idag ska vi bara jubla och vara glada!!

    SvaraRadera