onsdag

Den nya rasen


- Jag heter Albin Selin och jag är här för att hämta min mp3-spelare som ni för över två månader sa att ni skulle skicka till mig när den var lagad.
- Det sa vi inte.
- Jo, det gjorde ni absolut. Men skit i det nu och ge mig min spelare så jag kan få försvinna ifrån er skräpbutik för att aldrig mer återvända.
- Vadå, skräpbutik.
- Det är en skräpbutik, ge mig min spelare nu!

Luffaren bakom disken masade till slut sig iväg och hämtade en mp3-spelare, inte den trasiga som Albin hade lämnat in, utan helt fabriksny och man kan ju undra hur det kunde ta över två månader att hämta den från lagret.

- Tack ska du ha, egentligen ska ni enligt konsumentköplagen ersätta mig för resor och inkomstförluster på grund av att jag behövde ta ledigt från jobbet.
- Va?
- Läs lagen, du bör kunna den om du ska försöka driva en butik. Kan du läsa?
- Försvinn ur min affär, du är rasist!
- Vafan säger du? Tror du att idiot är en ras, din idiot?!
- Va?

Albin insåg det lönlösa i att försöka utbilda fårskallen bakom disken och lämnade förhoppningsvis hans värdelösa verksamhet för gott och skjutsades hem av sin kamrat som hade sällskapat som täckning.

Efter 10 timmar med batteriladdning och ett litet helvete med installationen så har han nu äntligen sin lilla mp3-spelare…och den funkar fortfarande…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar