lördag

League 2?


Eftersom jag har West Ham som mitt favoritlag i England (förutom Torquay då såklart som alla vettiga människor diggar) av en anledning som jag inte ska redovisa nu så sitter jag här och ser hur Charlton gör sitt tredje mål i den 41:a minuten i ödesmatchen mellan just Charlton och skämtet West Ham.
Men det som oroar mig är inte om West Ham ska åka ur The Premiership eller inte, jag är helt säker på att dom där klantskallarna kommer att åka ur så det dånar om det. Nej, det som oroar mig är hur det där skitlaget ska kunna klara sig kvar i League 1 säsongen 2008-09.
Fast åker dom ner till L2 så blir det ju matcher mot Torquay och det är inte kattskit det inte. Men Torquay ligger ju sist just nu så det blir väl inget med det heller.

För er som inte är insatta i det förvirrade seriestystemet i England så är det lika skruvat som det vi har i Sverige. Det är så att serierna heter The Premiership, The Championship, League 1 och sen kommer den sista proffsserien som är döpt till League 2. Logiskt va?
Hur vi har det i Sverige orkar jag inte gå in på, men jag kan väl skriva att division sju egentligen inte alls är den sjunde serien uppifrån, ånej, så lätt får det inte vara.

Nu är det halvtid och jag kan ge mig fan på att nu när jag har skrivit den här långa jävla kapningen så gör väl Hammers 4 mål i andra halvlek (jo hej du).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar