söndag

Gör skillnad

Idag ska vi förändra världen till en bättre plats. Av någon anledning som varje dag förbryllar mig så är ni som läser här så pass många som 50-80 personer och om jag kan få 10-20 av er att nappa på den här goda gärningen så kommer Gud att le.
Vad är det då jag fiskar efter? Jo, att ni ska skaffa er ett eller flera fadderbarn. Eftersom ni läser här och jag skriver på svenska så tar jag för givet att ni bor och verkar här i Sverige och gör man det så har man råd att undvara 200 kr i månaden för att på så sätt ge en människa chansen till ett liv. Kom inte och säg att ni inte har råd med 200 kr i månaden - den har fanimej ALLA som är svenska medborgare och har man inte det så tycker jag att man kan gå ut och samla 400 tomburkar.
För 200 kr så får ett barn bostad och skolgång - för 200 kr får du 5 öl på krogen.

Mitt fadderbarn Pam i södra Thailand fyller snart 16 år, hon blev föräldralös när hennes båda föräldrar dog i en bilolycka. Jag är stolt över att vara grönvit, men inget gör mig så stolt som det faktum att jag har gett Pam ett hem och en utbildning.
Så snacka inte bara en massa skit - klicka här och anmäl dig. Jag lovar att det kommer att bli en av dom bästa saker du gör i ditt liv - för en annan människa och för dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar