söndag

Snöpolo SM


Alfelt i Aftonbladet gapar idag om att han tycker att Allsvenskan ska spelas höst-vår som man gjorde fram till 1957/58 för att sedan sluta upp med det på grund av anledning. En anledning som tydligen geniet Stefan A inte alls kan eller orkar räkna ut. Alla vi övriga begriper att det finns en orsak till att saker och ting ändras och ofta beror det på något som kallas utveckling. Om något inte fungerar tillfredsställande så ändrar man helt enkelt på det hela till något bättre.
Men Alfelt jobbar på Aftonbladet och där verkar man ju sträva åt det andra hållet, så han kanske är ursäktad eftersom han är stöpt i den pajasformen. Han jobbar dessutom på en tidning som skrek om hur korkat det var att spela Royal League på vinterhalvåret och som gnällde på att det var kallt om fossingarna för deras borklemade skribenter när dom tvingades se på fotboll på arbetstid när det var kallt ute.



Då en bild som bekant säger mer än tusen ord så låter jag den här bilden tala om för er vad jag tycker om att spela höst-vår. Den föreställer Albin på Långholmsgatan när han var på väg till Arlanda för att flyga till Bangkok för ett par år sedan.

2 kommentarer:

  1. bangkok? nu förstår jag inte alls...vad skulle du där och göra?
    bortskämda pojkvasker!

    SvaraRadera
  2. Det var inte jag, det var Albin. Jag håller med om att jag skämmer bort honom för mycket.

    SvaraRadera