måndag

Baggio + Albin = sant

Okej, men det kan inte bli for mycket Anna, bara for litet. Sa det sa.

Kor lite namedropping istallet. Idag ar det sista dagen pa Thong Nai Pan Yai och inte mycket har hant. Jag har inte ens orkat slapa mig over till lilla Thongan "Noi". Inte heller har jag tagit mig till Kungens strand Haad Sadet och tittat pa vattenfallen som plan A var. Men vafan, jag har varit dar 3-4 ggr tidigare.

Nu till namndroppandet.
For en vecka eller 10 dagar sedan satt Albin och gottade sig med en ol pa stranden nar det kom ner en kille med en fotboll och borjade trixa. Albin glodde slott och upptackte sakta att den dar kisen kunde sina saker. Han blev bara battre och battre och gjorde saker som till och med Albin skulle ha svart att fa till. Sa Albin tittade narmare och sag att det var Roberto Baggio som tofflade boll. Det hela slutade med att Albin och Robban spelade tvamal mot tva thaikillar och Mr Baggio var sa att saga ratt vass. Albin lyckades en gang med att passa fram till ett mal via en tunnel och fick som beloning en gladjetjutande Roberto i sin famn.
Kul snubbe den dar Robban. Ratt bra pa att lira boll ocksa. Vi vann.

4 kommentarer:

  1. Fan vad stort, själv kan man bara skryta med att ha sett Östen Warnerbring på TV. Ett par gånger.

    SvaraRadera
  2. Baggio. Den är rätt tung.

    Slår tom Mats rubarth på hantverkargatan.

    SvaraRadera
  3. Om du hade slagit Mats Rubarth på Hantverkargatan så hade du vunnit.

    SvaraRadera
  4. Det slår till och med min snyggt inslagna straff på Ronnie Hellström i något jippo på 80-talet.

    SvaraRadera