söndag

Snillen FF

Efter att ha läst ikapp mig om efterspelet till senaste derbyt i Solna så har jag äntligen hittat en sak som jag retar upp mig så inihelvete på.
Det är inte det idiotiska straffet att stänga en läktare som Hammarby fick som jag ska såga. Ett sådant jubeldumt beslut behöver liksom inte ältas allt för mycket - alla som har IQ nog för att kunna räkna till 1 inser att det är befängt att stänga av den billigaste sektionen på en arena. Det enda det medför sig är att vi som verkligen hör hemma på läktarna ruttnar och inte orkar skaffa oss nya biljetter utan istället ser skiten på TV. Alltmedan klass-C supportrarna som förbundet tror sig stoppa glatt köper nya biljetter och blandar sig med barnfamiljer från Östermalm för att sedan hejfriskt ställa till hallabalu med knytnävar och smällare. Smart SvFF.

Nej, för en gångs skull ska jag ta parti för Solna AIK och ta mig en titt på straffet som solnaiterna dömdes till. Laget från Solna fick nämligen böta 35 000 kr och detta till stor del på grund av att det visades 4 repriseringar av situationen som märkvärdigt nog ledde till en singal för straffspark.
Nu är det så att det är SvFF och Sef som anlitar det företag som avgör vad som ska visas på bildskärmarna på arenan. Solna AIK har alltså ingen som helst makt att styra detta - det har endast det företag som förbunden ställer till förfogande.
Förbunden anlitar ett företag som bryter mot reglerna genom att visa repriser på arenan och sedan dömer samma förbund Solna AIK till böter - det låter som en lysande affärsidé. Vem vet, nästa gång kanske SvFF och Sef väljer att visa grov våldsbögporr - satan vilka böter förbundet kommer att kunna dra in då.
Finns det någon som begriper detta?



Lägger in en bild på mitt förslag till uppgradering att förbundets olika styrelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar