tisdag

Toms tomma stol

I ett inlägg som jag skrev bortifrån Thailand berättade jag om min vän Tom som har vandrat vidare och om hur han alltid satt och log mot mig från samma barstol när jag kom in på krogen vid Gullmars.
Jag orkade inte gå in dit innan matchen i söndags, men så efter slutsignalen ville Sluto ta en öl där så jag bet ihop och följde med.
Väl inne gick jag fram till Toms plats för att liksom hälsa på hans stol - bara för att upptäcka att det numera inte finns någon stol där längre. Restaurangen har tagit bort den för att ära Tom - aldrig mer ska någon få sitta på den där platsen. Så hedrar man en stamgäst med stil.

Stort gjort av en liten krog.

1 kommentar:

  1. eller när de glömde väcka Per Weckström på muggen när de stängde Dixie Queen för natten.

    Lite gjort av en stor krog.

    SvaraRadera