måndag

Hammarby - Malmoe 4-4


Läser om en skivrecensent som tycker att det är befängt att tävla i musik och sågar melodifestivalen vid fotknölarna. Eeeh...vänta här nu grabben - du har som yrke att sätta betyg på musik.
Inte för att jag vurmar för melodifestivalen, men att en pappskalle som betygsätter musik hela dagarna och nätterna anser att det är befängt att rangordna musik ser jag som bara rent och ramt dumt. Det är som att Ronaldo skulle tycka att man inte kan tävla i fotboll.

Ikväll är det sista matchen för i år på Söderstadion och det är Malmoe som kommer på besök. Bajen - Malmoe brukar alltid bli underhållande - jag kommer till exempel aldrig glömma fyrafyramatchen 1981. Hammarby ligger under med 1-3 när det är tio minuter kvar går upp till 3-3 och får straff, alla ordinarie straffskyttar är antingen skadade eller utbytta så Björn Hedenström kliver fram och fläskar upp bollen stenhårt i krysset och innan alla har fått luft igen så gör MFF 4-4. Jag blir fortfarande matt när jag tänker på den matchen.

2 kommentarer:

  1. Björnes straffar glömmer man inte.
    Inte Berndt Ljung heller.

    SvaraRadera
  2. För att citera Chuck Klosterman så har en skivrecensent som yrke att betygsätta sin post. Då snackar vi verkligt befängt...

    SvaraRadera