tisdag

A-laget

Efter den senaste tidens händelser på jobbfronten så var det igår skönt för Albin när han gick förbi A-laget när dom var i färd med att bli fotade och en av grabbarna som har kommit hem efter proffslivet i Ryssland skrinnade fram och la handskarna på Albins axlar och sa att han tyckte att Albin skulle vara med på lagfotot. Det värmde Albins frusna hjärta.
Att inte alla i styrelsen begriper vad Albin gör för klubben må väl vara hänt - men att bli accepterad av grabbarna i laget gör Albin både glad och stolt. Det är något som verkligen räknas.

Gamla lagfotot utan "ryssarna"


Om ni bara brukar gå på någon match då och då eller om ni aldrig har varit på bandy så ber Albin er att komma till Zinken nästa onsdag 11/2 när Bollnäs kommer på besök. Vi ska försöka få hit så mycket folk som möjligt till just den matchen. Kommer det runt eller över 4000 åskådare så kanske Albin får behålla jobbet. Så kom till Zinken nästa onsdag och hjälp Albin.

8 kommentarer:

  1. Hade avståndet mellan min bostad o Zinken varit lite kortare (ca 16 mil nu) så hade jag gladeligen besökt arenan!
    Allt för att Albin ska bli kvar!
    Märkligt att inte styrelsen ser vilken amitiös kille dom har!

    SvaraRadera
  2. instämmer med föregående talare.
    hade jag inte för närvarande befunnit mig på andra sidan jordklotet så hade jag varit på plats. kanske inte på läktarplats men i alla fall i öltältet.

    mark my words.

    hare fläsk!

    SvaraRadera
  3. Hmmmm...ser att Örnen glömde sätta sin signatur på första inlägget!

    // Örnen

    SvaraRadera
  4. reespect m.f. vet inte varför det blev röda vågor i början?

    SvaraRadera
  5. Aha det blev inte det när jag skickade det. När jag skrev blev det röda vågor under reespect m.f. och nu också men inte när jag skickar det märkligt. Tål att tänkas på.

    SvaraRadera
  6. Kan du tyvärr inte stötta i morgon... men räknar med att vara hemma några dagar nästa vecka... och kommer att stödja då.
    Funderar också på lämpligaste sätt att konfrontera en och annan i den där styrelsen.

    SvaraRadera
  7. Jag menade den veckan - onsdag 11/2 och du - det är nog bra om du ligger en aning lågt med styrelsen - du har ju liksom en förmåga att vara väldigt tydlig om man säger så. :)

    SvaraRadera
  8. He he , ja du Albin , det kan man lugnt säga om Six Pints...

    Men känner jag honom rätt så undrar jag verkligen om han kan hålla sig om han stöter på någon i styrelsen.

    // Örnen

    SvaraRadera