onsdag

Sjuka åsikter

Ondskan

Igår läste jag på Bagdads blogg om jubelidioten Husmark-Pehrsson och sedan dess har jag pendlat mellan att vara småsur och skitsne. Att högerns färg är blå är en självklarhet när man märker hur högt upp i det blå dessa låtsasmänniskor befinner sig.
Hennes obegåvade utspel är nästan i klass med högerpuckoklassikern "Alla har väl en årslön på banken".

Allt för många är dom gånger man har fått höra hur Bror-duktig-typer smackat med sina feta munnar och smådreglande beklagat sig över att dom betalar skatt som går till våra sjuka och olycksdrabbande medmänniskor.

- Varför ska jag betala så mycket till sjukvården - jag har ju aldrig varit sjukskriven.

Tänker man noga på detta så kanske det ligger något i den där meningen. Jag menar - det måste ju kännas förjävligt att ha betalat en massa kosing och sen inte fått valuta för pengarna. Har man bidragit med en smärre förmögenhet så borde man åtminstone kunna begära en liten svulst någonstans på kroppen, alternativt en liten piffig hjärntumör eller varför inte en amputerad underkropp om man har lassat in tillräckligt med deg.
Måste svida som fan att aldrig få vara sjuk och må skit när man har betalat för det.

Men jag har en lösning på deras dilemma - hoppa framför en buss.

1 kommentar: