fredag

Va, finns det en värld där ute!?


Man slutar aldrig att fascineras av att det finns människor som lever så långt in i sin egen lilla bubbla att dom på något vis finner ork till att bry sig och gnälla om saker som verkligen är helt obetydliga.
Igår ringde det en jubelidiot till kansliet och som tur var så svarade Bagdad och inte Albin - Bagdad blev först en smula road för att sen snea ur, så därför lät han Tält-Bo ta över samtalet och det slutade med att Bosse helt enkelt skrattade ut pajasen.

Om Albin hade svarat så är det inte omöjligt att den konversationen hade låtit någonting i den här stilen.

"Albin Selin, Hammarby Bandy."
"Är det ni som har satt upp det där stora tältet på Zinkensdamms IP?"
"Jepp."
"Det är stora reklamytor uppe på taket på tältet."
"Jepp, vi får reducerad hyra av firman som hyr ut tältet om vi gör reklam på det viset. Det är nämligen ohyggligt dyrt att hyra ett 400 kvadratmeter stort tält i ett halvår."
"Jag bor på andra sidan gatan och reklamen stör min utsikt, jag vill att ni tar bort den."
"Det varken kan eller vill vi göra."
"Jag vill att ni sätter den på sidorna istället."
"Nu gör vi såhär. Eftersom du uppenbarligen inte klarar av världen utanför ditt fönster så tycker jag att du genast drar ner rullgardinerna, drar ur sladden till teven så att du inte råkar få en glimt av verkligheten på burken. Sen ringer du psykakuten, ber dom att hämta dig och så säger du till att du vill ha en madrasserad cell utan fönster så ska du se att du mår bättre om sisådär 20-30 år. Lycka till."
"Men..."
"Klick"

2 kommentarer:

  1. Det gul-lövade trädet som sticker upp över muren där måste också störa hans utsikt för att inte tala om stora trädet till höger, de får ni hugga ner genast.

    Finns ett fotbollslag som heter Utsiktens Bk ligger i div2 bildades 1935, sillstrypare.

    SvaraRadera
  2. Jag lånar en motorsåg av vaktisarna det första jag gör på måndag morgon. Hur fan kunde vi missa dom där träden...

    SvaraRadera