lördag

Vad synd...men men

En bra sak med landslaget är att det är nästan lika skönt när det går bra som det är när Bajen når någon sällsynt framgång, men det är inte alls lika jobbigt när det går dåligt. Förlorar Sverige så kan man tänka "Ja ja, jag skiter väl i dom där bönderna, det är ju ändå ingen från Bajen som är med". Dessutom så är det värsta som kan hända att dom får börja om direkt i nästa kval till VM eller EM - går det åt helvete ordentligt för Hammarby så kan det verkligen sluta i helvetet (läs div-7 och derbyn mot BK Borsten) och hela klubben kan försvinna från kartan.
Svenska landslaget bryr jag mig om 6-8 gånger om året, men jag andas Hammarby varje dag.

Bajenland

Det är inte så att jag "hejar" på Bajen - jag är hammarbyare på samma sätt som jag är svensk, men jag är mycket mer hammarbyare. Jag ser mig till och med mer som stockholmare än vad jag ser mig som svensk.

~~~~~~

Grattis Tina och Katarina 100 år!


Vi är ledsna för att vi inte kunde komma, men känner jag er rätt - och det gör jag - så klarade ni av att festa utan oss. Man lär sig ju en hel del på 100 bast.


~~~~~~

Varför är det okej att elitsatsa i unga år när det gäller musik men jättefult när Bajen gör det i fotboll. Vad är det för skillnad på att vara tondöv och att vara bolldöv. Är man för vissen på att blåsa blockflöjt så får man väl bilda ett punkband. 

2 kommentarer:

  1. Jisses, var det tjugo år sen. Vad hände med flaggan?

    SvaraRadera
  2. Tina fick den i 30-årspresent. Igår fick hon en tavla med samma motiv när hon fyllde femtio.

    SvaraRadera