måndag

Sms från olika anfallsvinklar

Visserligen så var gårdagens inlägg menat att bli rätt visset, men nu när jag har läst det igen så inser jag att det har skapat ett nytt riktmärke för meningslöshet. På och ibland en bit över gränsen till outhärdligt intetsägande svammel.

Rutqvist - ovan målskytt
På tal om igår så fick jag sms från två bandylirare under sena eftermiddagen. Det första kom från Rutan som i lördags återigen virkade in ett mål i träningsmatchen mot Vetlanda i Ronneby. Han är ju oroad över att hans målskörd sabbar hans image eftersom det ju trots allt är lite fikusfasoner över att göra mål och stjäla uppmärksamhet. Inte alls hans stil.

Nilsson - lite mer van målskytt
Det andra kom från Patrik som är en smula mer van vid det där med att göra mål. Han var hyfsat nöjd med två mål i VM-premiären och skrev att han hoppas att det rullar på framöver.

Man kan väl lugnt säga/skriva att dom där två snubbarna har lite olika roller där ute på isen.
(Undrar hur många av figurerna som ligger bakom beslutet att min tjänst ska avslutas som fick sms från Sveriges största bandyaffischnamn igår - skriver jag med elegant bitterhet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar