torsdag

Hmm...knepigt

Om någon undrar vad det var jag funderade på igår och fortfarande funderar på så har det såklart som bilden berättade med Thailand att göra. Det har nämligen dykt upp en möjlighet att köpa ett café - vad det nu är för skillnad på ett café och en bar i Thailand - tillsammans med en gammal rövare som jag känt sedan barnsben.

Kamala Beach

Men det är inte lätt, först är det ju en del man vill ta reda på när det gäller det ekonomiska och hur saker och ting funkar och eftersom ingen i Thailand verkar veta hur någonting funkar överhuvudtaget så är det ingen lätt sak. Sen är det om det går att kombinera caféägare (barägare) på andra sidan jorden med att jobba med bandy på vintern, jag vet ju inte ens om jag kommer att bli tillfrågad om återanställning nästa säsong.
Först gillade jag inte tanken på att Kamala ligger på Phuket, men anledningen till att jag inte åker dit är ju att det är det klart dyraste stället i Thailand, men om man inte ska köpa saker, utan istället sälja till turister så kan det vara vettigt att ha verksamheten där den största ekonomin finns.
Det största dilemmat är hur som helst att jag inte vill vara ifrån Pia och antagligen är det där det kommer att skita sig. Jag kan inte tänka mig att vara borta från henne mer än absolut nödvändigt.

Den gamle barndomsrövaren fyller år idag. Grattis på 49-årsdagen!


2 kommentarer: