torsdag

Blåst av Swedbank

Ni som läste här när vi kom hem från Laos kanske minns att jag gjorde ett "luftuttag" från bankomaten på den lilla flygplatsen i Pakse. Det kom alltså varken pengar eller kvitto, maskinen bara spottade ut kortet. Vi försök nummer två så fick  jag kvitto och en miljon kip som är strax under 900 kr.


När jag sedan kollade så hade det givetvis dragits för det misslyckade uttaget också, så när jag kom hem reklamerade jag det hela. Några veckor senare så ploppade pengarna in på mitt konto och jag blev så pass glad och förvånad att jag berömde Swedbank här på bloggen. Det skulle jag inte ha gjort, för nu har banken tagit tillbaka summan igen eftersom banken i Asien tydligen har meddelat att jag fick ut min miljon kip. Det är såklart omöjligt för mig att bevisa att det inte kom ut några sedlar - förutom att Pia kan intyga det - så det enda jag klan göra är att blogga om det, reklamera igen och byta bank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar