tisdag

Kalix på Zinken

Rubriken menar alltså inte att Kalix ligger vid Zinken - Kalix Bandy kommer på besök för att spela match ikväll 19.00.

Vaknade tidigt och nojade över min förkylning och hur den kommer att påverka min ork i dagens dubbla arbetspass i duracellkanintempo. Så istället för att ligga och snurra så gick jag upp för att blogga om kvällens match, men jag kom inte på nått att skriva om, det funkar liksom så när man inte riktigt har vaknat. Istället gick jag iväg till Zinken i förhoppning om att det skulle ploppa upp nått skrivbart i skallen på vägen, med helt misslyckat resultat, jag kom inte på ett skit.

Djupfryst rullreklam Zinken 07.00
I totalbrist på annat så får det bli något som måste vara ett bottenrekord i uselt bloggeri, nämligen en rapport om dagens första arbetsuppgift.
Det första jag gör när jag kommer till Zinken på matchdagar är att jag går runt och tänder rullreklamrampen så att lysrören värmer och tinar upp dukarna. Gör man inte det så är rullen med dukar en stor isklump och isklumpar kan inte snurra runt i en ramp.

Det blev ju några rader med meningslös smörja till slut. Köp biljetter här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar