söndag

Alvedonladdning


Det blir Alvedon istället för öl för mig idag. Jag har hosta, huvudvärk och en makalös frossa som får varenda hårstrå på kroppen att stå rakt ut, till och med skägget. Men det är 35 år sen jag missade en hemmamatch mot Göteborg, så det måste funka, Pia ska hjälpa mig.


Matchen jag missade 1980 på grund av att jag var i England på språkresa är en av de klassiska matcherna, Bajen låg under med 0-2 efter första halvlek, men vände till seger med 5-2. Ni kanske förstår att jag ska göra allt för att orka gå idag. Det var förresten fullsatt på Söderstadion den gången med och med tanke på att det i skrivande stund endast finns 53 biljetter kvar att köpa så lär det nog bli det idag med.


Får overklig nostalgikick av Mitre-bollen med den röda randen. Jag målade en annan skitboll med spritpenna så den skulle se likadan ut eftersom jag inte hade råd med en sån där fin och fräsig Mitre. 
Undrar varför Bajen spelade i Adidas-skjortor, men ned ett annat märke på bollen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar