onsdag

Juniormästare, ja jävlar

Lovar att jag var minst lika knäppglad som de flesta framför teveapparaterna igår, men jag vill ändå mana till lite sans. Det är inte det att jag vill strö smolk i segerpokalen, men man kanske någonstans i allt segerrus bör komma ihåg att det var en juniorturnering Sverige vann, inte en riktigt tung titel. Det är skillnad på att vinna Gothia Cup och Allsvenskan och sanningen är faktiskt den att endast 2-3 av spelarna som vann igår i framtiden kommer att ta en skjorta i A-landsslaget.




Men idag skiner solen och man ska passa på att glädjas medans man kan och det var fanimej helt sjukt att få se ett svenskt landslag gå upp och få medaljer av Platini. Det visade att ingenting är omöjligt och vem vet, någon gång långt bort i framtiden så kanske det är Hammarby som står där och höjer Champions League och jag håller givetvis mycket mycket mer på Bajen än på Sverige.


Zinkens Krog igår

Zinkens Krog har valt att stötta Hammarby Damfotboll med en banderoll på matcherna och här nedanför ser ni hur den kommer att se ut. Jag har designat den själv och måste säga/skriva att jag är lite smått nöjd med resultatet. Inte så pjåkigt för en nybörjare iallafall.


6 x 1,05 meter

Att banderollen är blågul har ingenting med Sverige att göra - även om det idag kan vara lätt att tro det - det är blått och gult efter Fenerbahçe SK och BK Borsten såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar