fredag

Skuggläge

En låt i värmen kan nog passa bra idag. Av någon anledning så är det vissa textrader som får mig att tänka på Pia. 

...you take me home... 



Först är det kallt som i graven och sen blir det Kambodja-värme. Inte för att jag rekommenderar någon att lyssna på mig, men efter sammanlagt drygt två år i Sydostasien så är i alla fall mitt tips att ni håller er i skuggan. Det finns en anledning till att thailändarna säger att det bara är turister och hundar som ligger i solen och flämtar.

~~~~~~

Läser att den tydligen kände bloggerskan Kissie - som jag aldrig hört talas om - tycker att Guidetti ska tagga ner eftersom han som hon skriver bara har "sparkat lite boll". 
Det är förvisso sant, men vad sätter henne i en position att göra nedlåtande bedömningar om en sån sak, vad har hon själv åstadkommit. Vilken idiot som helst kan skriva en blogg och beviset på det är att du just nu läser det här. 
En av alla skillnader på henne och mig är att jag faktiskt är rätt bra på att sparka på en boll och det är fan så mycket svårare än att skriva en massa smörja på en blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar