tisdag

Duger inte våra stålar

Hammarby dementerar nu ryktet om att det planeras en flytt av oss "vanliga" supportrar till förmån för VIP-platser. Läs här. 

Jag lämnar både rykte och dementi därhän, men alltsedan Nya Söderstadion öppnade så har jag undrat vad som hände med det jag hade väntat mig, nämligen sköna vanliga restauranger där man skulle kunna ta sig en bit mat och dryck innan man knallade ner på läktaren. Nu trängs vi ihop i en ful betongbunker vid nån jävla snabbmatslucka där vi får köpa öl i plastmuggar som andra klassens medborgare/besökare.

Ovanför vår sektion 107
Det allra märkligaste i den här affären är att det finns restauranger ovanför våra läktare på långsidan, men dom nyttjas av någon anledning inte och anledningen är antagligen att vi inte anses fina nog. Men det är ju faktiskt så att 100 kr från en snubbe i kostym inte är värt mer än 100 kr från en kis i blåställ och om man öppnade upp åt oss så skulle de där krogarna fyllas - innan matchen och i halvtid - med knegare med torra strupar och med pluskorna fyllda med stålar.
Det handlar väl om företagsekonomi och jag fattar inte varför man inte vill tjäna pengar. Slipstvång betyder inte alltid bättre resultat på årsredovisningen, men det gör sälja mycket till många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar