söndag

Det är inte ni som är Hammarby

Hela grejen med nybajarnas kamp för att flytta ståplats från långsidan upp till övre norra blir än mer fånig när det visar sig att det gick ut på att dom som har stått på kortsidan bara vill flytta upp på övre sektionen för att det ska se bättre ut på You Tube. Att det betyder att många som har stått på långsidan kommer att få stå på deras skräpplatser bakom målet skiter dom i. Så mycket betyder alltså "Det är vi som är Hammarby" för den nya generationen.



Men lägg märke till att jag skrev flytta ståplats och det är inte samma sak som att flytta klacken. Vi stod upp på sittplats på gamla Söderstadion och sjöng fram till 2004 innan E1 gjordes om till ståplats.
Jag tycker mest synd om alla som inte har råd att lägga ut 3-4000 kr för ett säsongkort på sittplats på långsidan, mig berör det inte, jag kommer fortsätta att gå på långsidan och sjunga och  jag kommer att stå upp. Sitter gör man på bio.

Nybajarnas främsta argument för att dansa efter marknadskrafternas pipa är att det ser bättre ut (You Tube) och att det blir bättre drag. Det är ingen som tar upp det faktum att man faktiskt ser bättre från långsidan och när jag går för att se på fotboll så är huvudprioritering att jag ska se på fotboll. Inte att jag själv ska synas (på You Tube).
Jag har sett på fotboll från långsidan hela mitt liv och det tänker jag fortsätta med. Jag tillhör nämligen Hammarby och jag vill inte vara som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar