lördag

Dags för tävling på lika vilkor

Tack vare att några av mina godaste vänner bryr sig om min arbetslösa situation så har jag lite svårt att komma på nått att skriva om, lite som när jag var återhållsam och försiktig när jag skrev om bandy när jag jobbade där. Plus att jag såklart inte vill jinxa - ropa hej har jag slutat med för länge sen. (HEJ! Sorry kunde inte låta bli.)

Bye bye tio miljoner

Så därför fortsätter jag att gotta mig åt att fusket och i Östersund uppdagas och att genvägarna stängs igen. Östersunds kommundirektör Anders Wennberg säger följande angående kommunens ekonomiska fuldoping nu när man stoppat stoppat alla utbetalningar till klubben och ställer sig tveksam till sponsring i framtiden.
"Om värdegrunden inte följs är det inte lika intressant med sponsring längre. Jag reagerade med förskräckelse. Det är riktigt, riktigt tråkigt."

Förutom att det personligen känns bra (om inte Edsbyn hade fuskat till sig ett antal SM-guld för 10-15 år sen så kanske jag inte hade varit arbetslös nu) så måste Östersund kunna använda de där 65 000 kronorna per invånare som man fått i skatteutjämningsbidrag till nått vettigare än att betala fotbollsspelares löner. Det är inte synd om ÖFK, fusk är fusk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar