söndag

Bandybesök


Tog mig alla kragar jag hittade igår efter benträningen och snubblade iväg till Zinken. Fick givetvis kramp i baksidan av höger lår redan i höjd med Högalidskyrkan och var tvungen att klicka mig in i det lediga domarrummet i halvtid för att sätta mig ner en stund.


Annars var det blandade känslor att återigen se på bandy. Det var supertrevligt att träffa folk som till exempel Kvisten som är en av den grönvita bandyns sanna hjältar. Utan hans insatser så skulle det helt enkelt inte spelas bandy i Hammarbys namn.
Sen så var det svårt att se en massa små detaljer som jag var noga med och satte en viss stolthet i att sköta numera har fallerat och det gör ont. Börjar man tulla på de små sakerna så är det nära till att det sprider sig och det oroar mig. Annars så var det lite mysigt att köpa biljett för första gången på sisådär 12 år, jag skulle såklart kunna få en biljett, men det är bara luffare och direktörer som tigger fribiljetter och jag har för vana att göra rätt för mig.

(Nä, ni fattar väl för fan att bollen inte är där uppe,
jag hittade den helt enkelt inte)
För er som inte har bandyöga har jag haft vänligheten att märka ut bollens placering på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar