fredag

Boktips för höstmörkret

Inleder min sista arbetslösa dag innan helgen med ett boktips för er som gillar att tänka lite längre än till det som matas till er på Facebook. Det är boken 21 Lessons for the 21st Century från israelen Yuval Noah Harari som är den senaste boken från honom efter Sapiens och Homo Deus.

Finns på svenska nu också

Eftersom jag bara har boken på utrikiska så översätter jag några rader fritt.

När tusen personer tror på någon påhittad historia i en månad så kallas det Fake News. När en miljard människor tror på det i tusen år så kallas det religion. 



Får ni för er att beställa boken så gör det gärna genom att klicka er till Adlibris från annonsen här till höger så får jag lite deg jag med. 
(Annonserna syns tyvärr inte om ni läser i mobilversionen) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar