onsdag

Köp biljetter

Efter Nilla Fischers tal i måndags när hon hade fått Diamatbollen så är det som vanligt många som i vanliga fall inte bryr sig ett skit om idrott som plötsligt anser sig veta allt om hur orättvist medlen fördelas inom framförallt fotbollen. Jag har ju faktiskt haft damfotboll som yrke för inte allt för länge sedan, så jag är hyfsat insatt i hur det ofta förekommer orättvisor när det exempelvis kommer till träningstider, men samtidigt så begriper jag att ett företag som omsätter 3 miljoner inte kan betala lika höga löner som ett som omsätter 140 miljoner. När jag arbetade med dambollen så täckte ofta inte publikintäkterna kostnaderna för domarna och med så skral publiktillströmning så blir det såklart även svårare att attrahera sponsorer att vilja visa sina företag runt matcherna.

Heja Nilla
Så därför säger jag nu återigen det jag brukar när folk med nollkoll kräver samma ersättning och förutsättningar för damfotbollsspelare som för herrbollare.
Hur många gånger har ni själva betalat för att se damfotboll?
Vill man att ett företag ska tjäna pengar på sin produkt eftersom man tycker att den är värd det så kan man börja med att själv köpa den.
Enbart gnäll tjänar ingen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar