söndag

Alkohol- och bubbelfri öl

Öl ett
Fick några flaskor alkoholfri öl av morsan i julklapp och det var inte vilka skräpöl som helst, utan Mariestads Strong Ale för stadiga 75 kr flaskan. Gissa om jag blev besviken igår när jag lutade mig tillbaka i fåtöljen för att se en film och hällde upp ett glas bara för att upptäcka att flaskan inte hade varit tät och att all kolsyra hade pyst ut. Det är inga problem att vara vit, men alkoholfri öl utan kolsyra är helt enkelt inte drickbart. Smakade rutten besk saft.

Öl två
Som tur var så hade jag fått fler än en flaska av min översnälla morsa, så filmstunden blev räddad ändå. Men det är väl själva fan att just en öl utan alkohol skulle pysa sig förstörd, jag har så att säga druckit en och annan vanlig öl i mina dagar men aldrig varit med om att någon flaska eller burk inte har varit tät. Kanske tur att det var en alkoholfri så att man slapp tvinga i sig skiten ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar