lördag

Pajasmorgon

Som jag skrev igår så gick jag tidigare till jobbet - en timme - för att ge mig själv tid att ta bort borden och sen ställa ut alla stolarna i aulan och piffa lite med två julgranar och några ljusstakar. Men när jag kom till skolgården och körde ner handen i fickan för att fiska upp nycklarna så hörde jag mig själv säga "Nej nej nej!". Nyckelknippan låg kvar i jeansen som jag hade haft på mig vid julbordet kvällen innan. Jag började nästan gråta och blev tvungen att vända på klacken, eller rättare sagt båda klackarna och gå hem igen för att hämta nycklarna.


Det blev en promenad på 2500 steg innan jag kom in i skolan och det var ju tur att jag var en timme tidig när jag upptäckte missen så att jag hann med att larma av innan övrig personal dök upp.
Min plan var egentligen att gå på bandy på kvällen, men efter den morgonpromenaden och ett träningspass efter jobbet så var helt enkelt min energi slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar