lördag

Det är aldrig fel att vara snäll

Fattar inte grejen med missnöjda arbetare som väljer att svika sina ideal och röstar på SD. Någon smart jävel borde bilda ett parti för missnöjda arbetare. Alltså, kör man truck på ett lager och tror att man får ett bättre liv om man röstar på ett parti som ligger mer åt höger än Moderaterna bara för att man tycker att vi släpper in för många invandrare eller kanske att vi inte släpper in rätt sorts invandrare - ni vet kvinnor och barn istället för starka friska killar i tjugofemårsåldern - så tror man helt enkelt fel.


Bara för att jag har vänster som ideal så betyder inte det att jag är nöjd med allt som vänstern hittar på och att jag tycker att det alltid är bäst. Men jag slutar inte tycka att målet är att skapa ett rättvist samhälle där alla är lika mycket värda och jag mår illa av att dela in folk i A- och B-människor. Jag slutar inte hålla på Hammarby bara för att vi inte vinner Champions League varje år, jag är nöjd med att klubben hela tiden strävar dithän.

Avslutar med att upprepa det där med att jag ofta får höra att jag är för snäll, men att jag inte anser att jag ska behöva bli en sämre människa bara för att det finns vissa som utnyttjar min vänlighet. Det är inte mig det är fel på. Precis på samma sätt så kommer jag aldrig snudda vid tanken på att bli en extrem högerdåre bara för att det kommer nyanlända som gör det för att utnyttja vår gästfrihet och som bara tar plats för andra som behöver vår hjälp på riktigt. Typ sjuka, svaga, kvinnor och barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar