torsdag

Händer det så händer det


Första gången Albin besökte Thailand någon gång på 80-talet så låg han där bakis som få på ett billigt rum i Bangkok sista natten efter 8 veckor i paradiset när plötsligt hans händer började klia och blev rödflammiga för att sedan efter några dagar ömsa skin.
Samma sak har efter det hänt med Albins händer varje gång han besöker varmare breddgrader – eller som nu när det är över 20 grader varmt i Sverige.
Den gången på åttiotalet i en tid när en del folk fortfarande på fullt allvar lyssnade på Michael Jackson så stegade Albin in till läkaren med sina skinflådda händer.

- Hej, jag heter Albin och det är nått som är snett med mina labbar.
- Får jag se?
- Jodå.

Albin visade upp sina händer varpå läkaren sade.

- Vad är det för fel?
- Javafan, det är ju du som är läkaren. Om jag visste det skulle jag väl för i hela glödheta helvete inte vara här och betala dyrt!
- Vänta.

Sedan gick hon och hämtade en kamera och tog sedan några kort som hon sa att hon skulle skicka till Huddinge Sjukhus för analys och avgav sedan löftet om att hon skulle höra av sig när svaren hade kommit på retur.
Nu har det snart gått 20 år och än har hon ej meddelat sig. Albin tolkar detta som att antingen så är det generalknas med våfflorna och forskarna håller fortfarande på att forska sig harmynta efter svaret eller så har samhället som vanligt skitigt helt och hållet i Albin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar