måndag

Club Atlético Madrid

Okej då Örnie, lite vanligt bloggande igen och då givetvis om Hammarby eller kanske är det mer om Club Atlético Madrid. Den rödvita klubben har nämligen en textrad i sin kampsång eller hymn eller vad man ska kalla det som är mer Hammarby än något annat.

"För att förstå mig måste du ha gråtit på Calderón (Söderstadion), mitt hem. Eller Metropolitano (Atléticos arena fram till 1966) där min farfar brukade gråta med min pappa i sin hand."

Herregud - det där måste man vara hammarbyare för att kunna begripa storheten i. Rolig klubb Atlético - när dom vann ligan 1996 så firade dåvarande presidenten Jesús Gil y Gil det hela genom att rida på en elefant över planen - det kallar jag att fira ordentligt.

Oroa dig inte Örnie - det kommer nog några bilder senare idag med.

4 kommentarer:

  1. Du har ju snott varenada ord från en tidning Albin.
    Har du idétorka?

    SvaraRadera
  2. Såklart att jag snor ibland - det gör alla.

    SvaraRadera
  3. Men vinklingen med Hammarby och den där sången kom jag på själv. Det andra var bara efterforskning. :)

    SvaraRadera
  4. Har Örni nån egen blogg? Skulle vara intressant att läsa den...

    /V

    SvaraRadera